Steg 1

Registrera dig

Som ny kund skapar du ett konto genom att klicka på ”Skapa mitt konto”-knappen på startsidan. Här fyller du i dina kontouppgifter. Om du inte kan fylla i all information för stunden kan detta alltid kompletteras i efterhand.

När ditt konto godkänts får du ett mail till din registrerade e-post med ett tillfälligt lösenord. För att logga in klickar du på ”Logga in”-knappen till höger på startsidan.

För att kunna hjälpa gästforskare, och andra som inte har svenska som förstaspråk, är intranätet uppbyggt på engelska.

Steg 2

Välj lösenord och uppdatera ditt konto

Väl inne i systemet kan det vara smart att välja ett eget lösenord. För att ändra dina uppgifter och ditt lösenord klickar du på ditt namn i övre delen av sidan. Du kan också snabbt lägga in en bild genom att klicka på den tomma bilden till vänster, dra din önskade bild till rutan och sedan släppa. Snabbt och enkelt!

Steg 3

Lägg en beställning

För att lägga en ny beställning loggar du in på intranätet och klickar på den grönt lysande knappen ”Transcription request”.

Precis som förut så fyller du i de parametrar som gäller för just din beställning. Skickade beställningar finner du under ”My transcription requests” och dessa flyttas till fliken ”My Transcriptions” när vi tagit emot din beställning.

För att se din lista med beställningar, klicka på ”My Transcriptions”. Genom att klicka på en beställning kommer du vidare till en utvald transkribering.

Här ser du de filer du laddat upp. När din transkribering är klar är det här du ser och laddar ner din textfil. Här ser du även vem som är din projektledare, och kan prata med denne direkt kopplat till din transkribering.

Steg 4

Klart!

När din beställning är lagd kan du lägga tid på viktigare saker medan vi transkriberar dina filer.

När dina filer är klara kontaktar din projektledare dig och säkerställer att du är nöjd med transkriberingen vi levererat.